تومولوس در گنج یابی

تومولوس در گنج یابی

تومولوس در گنج یابی : گورتپه یا تومولوس نوعی ثپه باستانی هستند . که بر روی مقبره پادشاهان ساخته میشود یا پادشاهان و فرماندهان در داخل آن دفن میشدند . تومولوس ها بر خلاف ظاهز خود که مانند یک تپه خاکی هستند دارای یک معماری عظیم هستند . در داخل تومولوس ها معمولا پادشاهان و فرماندهان و افراد صاحب منسب به همراه گنجینه ها مانند : سکه ، ظروف طلا و نقره ،شمشیر ، زره و… دفن میشوند.

تومولوس ها از لحاظ ساختار و معماری معمولا با هم فرق دارند در دوره های مختلف تاریخی و همچنین با توجه به گستره جغرافیایی ساختار این تپه ها با هم متفاوت است .

 

تومولوس در گنج یابی

 

انواع تومولوس در گنج یابی از نظر اتاقک :

تومولوس تک اتاقه :

این نوع از تومولوس ها معمولا درب ورودی ندارد و با توجه به ارتفاع و نوع ظاهر ، میتوان تا حدودی پی برد که فرد دفن شده دارای ثروت بوده یا خیر .

تومولوس های چند اتاقه :

این نوع از گورتپه ها معمولا خانوادگی میباشند ، به همین علت دارای ورودی هستند و اتاق ها از طریق تونل هایی به هم وصل هستند .

مزارهایی دارای اتاق های زیاد:

این نوع تومولوس ها را تومولوس خانوادگی می گوییم، دارای ورودی هستند که به اتاقهای مزار توسط تونل های از قبل ساخته شده وارد می شدند و هر کدام از افراد خانواده که می مرند از این تونل ها وارد شده و مرده را در کنار جسد های دیگر می گذاشتند.

نحوه تشخیص و شناسایی تومولوس از دیگر تپه ها :

برای تشخیص تومولوس از تپه باید به نکات مهمی توجه کنید ما در این بخش به برخی از مهمترین نکات اشاره میکنیم . تومولوس ها معمولا در کنار چشمه ، نهرآب و یا رودخانه ساخته میشدند . دلیل این امر احتیاج به آب برای ساخت تومولوس میباشد .

برای احترام به فرد فوت شده معمولا تومولوس را در بلندی و مشرف به دشت میسازند . یکی از نشانه های مهم تومولوس این است که معمولا در کنار آنها کلیسا ، صومعه یا کنیسه یهودیان فرار دارد که نشانه قدمت تومولوس میباشد .

سفال های منقوش، خاکستر، کاشی های رنگی و انواع آجرهای شکسته کنار و بر روی تومولوس قرار گرفته اند که نشان از وجود تومولوس میباشد . معمولا در کنار تومولوس ها سنگ های عجیب و غریب و درختان قدیمی وجود دارد .

ساختار تومولوس ها :

معمولا اکثر تومولوس ها دارای لایه ای از رسوبات خاک هستند که تمامی سطح تومولوس را پوشانده است معمولا در این لایه گیاهان و موجودات زنده شبیه مار و موش زندگی میکنند. در لایه های بعدی خاک های رنگی قراردارد . بعد از خاک های رنگی معمولا لایه  ای از خاک و سنگ وجود دارد . این لایه بزرگترین لایه تومولوس است . بعد از این لایه سنگ ها قراردارند . این سنگ ها معمولا در شکل های لوزی ، دایره و یا شش ضلعی قراردارند که سقف و یا در تونل و یا اتاقک هستند .

پس از سنگ ها شما با لایه ای از جنس خاک رس و خشت خام روبرو میشوید این لایه سخترین لایه تومولوس است که برای جلوگیری از نفوذ آب و جانوران ساخته میشده . پس از گذر از این لایه شما به دیوار اتاق میرسید مواد تشکیل دهنده این دیواره از سنگ نمک ، ملات تشکیل شده است . با گذر از این لایه شما احتمالا با مومیایی روبرو میشوید

 

 

برای اینکه بتوانید در گنج یابی و رسیدن به هدف موفق باشید و علاوه بر تفسیر نماد به خیال راحت بتوانید به جستجو بپردازید . شما احتیاج به یک دستگاه فلزیاب متناسب با محل کاوش دارید برای این منظور میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان آنها استفاده نمایید .

 

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره felezyabgharb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *