سفید خانه در گنج یابی

سفید خانه در گنج یابی

سفید خانه در گنج یابی بر خلاف نظریه های مختلف که بیان میکند این مکان ها حکومتی، امانت سرا و… میباشند نیستند. در واقع مربوط به قبرستان های باستانی میباشند. در واقع سفید خانه ها محلی برای جمع آوری اموال صاحب قبور میباشد. در باستان کلمه سفید به معنای پاکی و طهارت بکار برده میشده است، علت نامگذاری این محل هم به سفید خانه همین امر بوده است. معمولا سفید خانه ها را بسیار مستحکم میساختند در ساخت آنها معمولا از ساروج بسیار سخت استفاده میکنند.

باید به این نکته توجه کنید همه قبرستان ها دارای سفید خانه نیستند. زیرا در گذشته قبرستان ها را بر اساس جایگاه اجتماعی افراد ایجاد میکردند، مثلا بر اساس ثروت و یا بر اساس پست و مقامی که داشتند. در قبرستان های افراد ثروتمند و یا قبرستان مقامات و فرماندهان از سفید خانه استفاده میشده است.

سفید خانه در گنج یابی

تشخیص سفید خانه

برای اینکه بتوان سفید خانه را تشخیص داد باید به موارد زیادی توجه کرد، مهمترین مواردی که باید به آن توجه کرد عبارتند از: نحوه قرارگرفتن قبرها، نام محیط، بررسی تاریخی منطقه

 

علت ساخت سفید خانه در گنج یابی

در گذشته برای در امان نگه داشتن اموال دولتی در جنگ و دست نیافتن دشمن به این اموال به فکر ایجاد مکانی به نام سفید خانه افتاند تا پس از جنگ و یا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. همچنین در قبرستان ها هم برای حفظ اموال افراد دفن شده مورد استفاده قرار میگرفته است.

 

نحوه ساخت سفید خانه

برای ساخت سفید خانه یک اتاق به صورت مربع و یا مستطیل حفر میکردند، سپس داخل مکان حفر شده را با ساروج محکم و غیر قابل نفوذ میکردند. اموال را داخل آن قرار میدادند، و یک مسیر مارپیچ را برای ورود به این اتاق ایجاد میکردند. در راهرو که برای ورود به اتاق ایجاده میشده است از تله استفاده میکردند.

درب خروجی این سفیدخانه ها رو به سمت چشمه با رودخانه ساخته میشده است.  درب ورودی را با خاک پر میکردند تا از دید مخفی باشد. روی اتاق را نیز با ساروج پلمپ میکردند و روی آن را با سنگچین و لایه های خاک و سنگ چین مستحکم میکردند.

 

اندازه سفید خانه در گنج یابی

سفید خانه ها در ابعاد مختلف ساخته میشدند. کوچکترین سفید خانه نیم متر در نیم متر بوده است. اندازه راه رو ها نیز معمولا از نیم متر تا دو ونیم متر مییوده است.

شما باید به این نکته توجه کنید که سفید خانه ها همیشه برای افراد والا مقام نبوده است. در برخی موارد هم دزدان و راه زنان برای مخفی کردن اموال مسروقه از ان استفاده میکردند.

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره felezyabgharb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *