انواع فلزیاب و کاربرد هریک

انواع فلزیاب و کاربرد هریک

انواع فلزیاب و کاربرد هریک : در روز دوم ژوئیه سال ۱۸۸۱ در ایستگاه راه آهن شهر واشنگتن به جان جیمز گارفیلد (رئیس جمهور وقت آن روزهای امریکا) سوءقصد شد. وکیل جوانی که نتوانسته بود درشغل دلخواه خود استخدام شود به رئیس جمهوری تیراندازی کرد.

گارفیلد بشدت زخمی شد و چندین هفته در کاخ سفید تحت درمان قرار گرفت. الکساندر گراهام بل، مخترع تلفن، به کاخ سفید آمد و تلاش کرد گلوله را در بدن رئیس جمهوری با دستگاه الکتریکی ( نسخه ابتدایی دستگاه فلزیاب ) که خود طراحی کرده بود ردیابی کند، اما موفق نشد. گرچه بسیاری از افراد باور داشتند وجود فلز در رختخواب رئیس جمهور عامل این شکست و ناکامی بوده است.

در ادامه روز ششم سپتامبر گارفیلد را به کنار دریا در نیوجرسی منتقل کردند. با آنکه پس از چند روز به نظر رسید حال گارفیلد رو به بهبود است، اما روز نوزدهم سپتامبر سال ۱۸۸۱جیمز گارفیلد، بیستمین رئیس جمهوری آمریکا از عفونت و خونریزی داخلی درگذشت.

پیشرفت ها در طراحی و ساخت انواع فلزیاب :

اگرچه اولین فلزیاب ساخت بشر به زنده ماندن رئیس جمهور امریکا کمک نکرد ولی دستگاه الکساندر گراهام بل که به عنوان اولین فلزیاب ساخته شده بود یک دستگاه فلزیاب قابل قبول و در واقع به عنوان نمونه اولیه فلزیاب های امروزی بود. دستگاه های فلزیاب ابتدایی بسیار بزرگ، پیچیده و با لوله های خلا کار می کردند و معمولا از آن ها برای یافتن و پاکسازی مین های زمینی و بمب های منفجر نشده (عمل نکرده) پس از جنگ جهانی دوم استفاده می شد.

در همان زمان گرهارد فیشر بنیانگذار شرکت و کمپانی فلزیاب فیشر به تکنولوژی دست یافت که به افراد آن زمان این امکان را می داد که با  فلزیاب های کوچک تر و قابل حمل فلزات موجود در زمین را جستجو و پیدا کنند. در سال ۱۹۲۵ فیشر اختراع خود را ثبت و در سال ۱۹۳۱ اولین دستگاه فلزیاب فیشر را فروخت.

فلزیاب ها از ۶۸ سال پیش تا کنون :

پیش از بررسی انواع فلزیاب و کاربرد هریک به بررسی تاریخ معاصر آن میپردازیم. با اینکه فیشر اولین مخترع دستگاه فلزیاب بود ولی او تنها یکی از افرادی است که تکنولوژی این دستگاه ها را بهتر و تکمیل تر کرده است. چارلز گرت بنیانگذار شرکت فلزیاب گرت یکی دیگر از افراد مذکور در توسعه فلزیاب های آن زمان بود.

گرت که در آن زمان یک مهندس برق بود ابتدا فلزیاب ها برای وی یک دستگاه سرگرمی بود. بعد ها او متوجه شد دستگاه هایی که در بازار وجود دارند نمی توانند کارهایی که او میخواهد انجام دهند . گرت برای دستیابی به دستگاهی پیشرفته تر، شروع به آزمایش و تحقیقات فراوانی کرد و پس از آن توانست دستگاهی شبیه به دستگاه های امروزی تولید کند که دارای طول موج های فرکانس پایین و انواع کویل منحصر به فرد بود.

انواع فلزیاب و کاربرد هریک

انواع فلزیاب و کاربرد هریک در دنیای امروزی :

فلزیاب پالسی ( PI Metal Detector )

نوع دیگری از فلزیاب ها، فلزیاب پالسی می باشند که توسط ارسال امواج پالس به زمین و برگشت آن با قدرت تفکیک پذیری قادر به تشخیص فلزات در اعماق زمین هستند. دقت در فلزیاب های پالسی نسبت به سایر فلزیاب ها بهتر و کامل تر است.

فلزیاب تصویری ( Imaging Metal Detector )

فلزیاب تصویری یا فلزیاب ایمیجر نوع دیگری از فلزیاب ها می باشند که آنالیز تصویری فلزات را پس از مرحله تفکیک پذیری را برای اپراتور فراهم می کنند. فلزیاب تصویری هیچ فرقی با فلزیاب های بوقی ندارند در صورتیکه سیستم هشداردهنده فلزیاب بوقی، صوت و آلارم می باشد فلزیاب تصویری آن را به صورت رنگ و شکل های مختلف روی صفحه مانیتور نمایش می دهد.

فلزیاب شعاع زن :

شعاع زن ها زمانی کاربرد دارند که شما میخواهید بدانید در یک محیط وسیع دور اطرافتان آیا فلزی وجود دارد یا خیر؟ در این عمل دستگاه ردیاب شما را به سمت هدف هدایت میکند.شعاع زن عموما بر دو نوع یونی و فرکانسی هستند. نوع یونی آن که بسیار پرخطا می باشد دستگاه به سمت یون های طلا می رود.علت خطای این نوع دستگاه ها آلوده بودن خاک و حذف ضعیف ذرات می باشد و باعث سردرگمی اپراتور ردیاب یونی طلایاب می باشد اما مدل دیگر آن که بسیار عالی هست ردیاب و شعاع زن فرکانسی می باشد.این نوع دستگاه ها دارای تنظیماتی می باشند که شما با دادن اطلاعاتی به دستگاه، سیستم طبق فرکانس داده شده به سمت فلز خاص شما می رود.

فلزیاب نقطه زن :

فلزیاب نقطه زن به فلزیابی گفته میشود محل دقیق فلز را در زمین برای اپراتور دستگاه فراهم کند. از بهترین نوع فلزیاب های نقطه زن فلزیاب پالسی می باشد.

فلزیاب دست ساز :

نوع دیگری از فلزیاب ها، فلزیاب دست ساز می باشد. فلزیاب دست ساز به فلزیابی گفته می شود که توسط افراد حقیقی ساخته می شوند و کاملا از نظر ظاهر با نمونه شرکتی فرق داشته و قابل تشخیص می باشند. البته لازم به ذکر است دست ساز بودن یک دستگاه فلزیاب معیار خوبی برای عدم کارایی آن نیست چون مشاهده شده که بسیاری از دستگاه های فلزیاب دست ساز در تست و آزمایش در سطح خیلی خوبی بوده اند. از دلایلی که فلزیاب دست ساز بین مردم پر طرفدار شده اند تولید شدن آن در داخل کشور و هزینه بسیار پایین نسبت به رقبای شرکتی و خارجی می باشد.

طلایاب :

بخش تفکیک پذیری فلزات شامل فلزات با ارزش (مانند طلا، نقره و …) و بی ارزش (مانند مفرخ، آهن و …) می باشد. واژه دستگاه دستگاه طلایاب نیز به همین منظور در نظر عام در قسمت فلزات با ارزش شناخته می شود. یک دستگاه طلایاب صرفا در عمل طلایابی مورد استفاده قرار نمیگیرد و کاربردهای فراوانی دارد.

گنج یاب :

از گذشته بسیاری از کاوشگران و جستجوگران جواهرات و طلاهای قدیمی که در خاک مدفون شده اند از دستگاه فلزیاب برای این امر بهره می بردند که به مرور در نظر عام به عنوان دستگاه گنج یاب معروف شد. البته دستگاه های فلزیاب امروزی آپشن و منوهای مخصوصی برای فلزات قدیمی دارا می باشند.

معدن یاب :

و اما آخرین مورد در مقاله ” انواع فلزیاب و کاربرد هریک ” فلزیاب های جی پی آر که در دسته دستگاه های معدن یاب قرار دارند کاملا شبیه رادار عمل میکنند یعنی موج رادیویی با سرعت ۱۰ تا ۱۰۰۰ مگاهرتز ارسال شده و در عمق به فلز برخورد کرده و برمیگردد و شروع به تشابه سازی میکنند.

یک فلزیاب خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

  • حداقل دارای عمق نفوذ ۳ متر باشد. اعماق بیش از ۵ متر وجود خارجی ندارند.
  • قدرت تفکیک پذیری بالا داشته باشد و بتواند فلزات را از هم متمایز کند.
  • سیستم حذف ذرات معدنی داشته باشد.
  • پالسی و فرکانس پایین باشد.
  • سبک و کم حجم باشد.
  • حالت سیستم بالانس خودکار و دستی داشته باشد.

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

 

 

درباره felezyabgharb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *