قبرهای گبری و شناخت آنها

قبرهای گبری و شناخت آنها

قبرهای گبری و شناخت آنها : قبل از پرداختن به اینکه قبر گبری و شناخت آن ابتدا بیایید با معنی و مفهوم  واژه گبر آشنا شویم. در فرهنگ عامه مردم گبر به در گذشتگان باستانی که مسلمان نبودند گبر میگفتند  و به اشتباه آنها را کافر و بی دین میدانند، زیرا این قبرها معمولا به سمت قبله نیست. به قبرستان این گروه قبرستان گبری گفته میشود. البته این گفته که آنها کافر میباشند درست نیست زیرا بسیاری از آنها آیین و دین خود را داشته و یکتاپرست بوده اند. قدمت این قبر ها به قبل از زرتشت بازمیگردد.

 

قبرهای گبری و شناخت آنها

محل قرار گرفتن قبرستان گبری

قبرهای گبری و شناخت آنها : قبرهای گبری معمولا در نقاط بلند و روبه دره قرار دارند. اکثرآ دارای دفینه و هدایا هستند روی هر قبر با تخته سنگ پوشانده میشده که حتی با یک میلگرد هم میتوان قبر گبری را پیدا کرد. طبق آداب و رسوم گذشتگان در فقیرترین قبر انان  یک یا دو کاسه سفالی قرار دارد و قشر متوسط و پولدار آنان لوازم شخصی انان هم قرار داده میشد مانند زیورالات، خنجر، سپر و در معدودی از آنان نسخه گنج مربوط به اموال شخص مرده و در برخی از آنان اسب یا قاطر یا سگ شخص هم با او بخاک میسپردند.

ترتیب قبرهای گبری

طبق قوانین بالاترین قبر گبری مربوط به موبد و سردار و فرمانده میباشد که در اول صف قبرها قرار میگرفت و در عمق نسبتآ بالایی نسبت به سایر قبرها قرار دارد  و داخل قبر و اطراف قبر زیر خاک هدایایی قرار میدادند. مابقی قبر ها معمولا به ترتیب شان و منزلت خانوادگی حفر میشده است.

روش حفاری قبرهای گبری

روش کار این قبور از مرکز تل و یا شرق تل مایل به داخل است که بهترین روش وارد شدن از قسمت انتهایی قبر و پا هست که با تک سنگی مکعبی شکل ولی متحرک مسدود شده است.. گاهی دورن این قبرستانها وکنار چشمه تک سنگهای غریب و حتی درختان کهنسالی قرار دارند که جایگاها دارای نسخه و باری سبک هستند در نهایت عمق ۱٫۵ مترب قرار دارد.

نکته مهم : در هنگام باز کردن قبر های گبری حتما از پوشش مناسب استفاده کنید. زیرا برخی از این اموات بر اثر بیماری هایی مثری فوت کرده اند. گاهی دیده شده حتی بعد از ۳ یا ۴ هزار سال هنوز بیماری در داخل قبر وجود دارد و ممکن است شما را آلوده کند.

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره felezyabgharb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *