نشانه جوغن در گنج یابی

نشانه جوغن در گنج یابی

نشانه جوغن در گنج یابی : یکی از مهمترین نشانه های در دفینه یابی نشانه جوغن میباشد . اگر بخواهیم برای جوغن تعریفی داشته باشیم باید بگوییم یک حکاکی گود از یک شکل هندسی بر روی سنگ را جوغن میگویند .

در گنج یابی جوغن ها نشانه قبر هستند . مگر اینکه در کنار آنها نماد دیگری نیز باشد . در مناظق مختلف کشور جوغن با نام های مختلفی مانند : کاسه سنگ ، پیاله ، گون ، چوگان ، تلم  نامیده میشود .

جوغن ها معمولا در شکل های مختلف مانند : مربع ، مستطیل ، دایره ، بیضی و مثلث و اندازه های مختلف و یا در تعداد مختلف وجود دارند . باید به این نکته توجه کنید که تمامی جوغن ها به دفینه ختم نمیشوند . معمولا باید سه مورد رعایت شود تا به دفینه ختم شود .

  • آب : چشمه یا رودخانه قئیمی
  • تپه یا زمین رو به سمت خورشید که خورشید در تمام روز تقریبا به آن مایل بتابد
  • دارای منطقه مسکونی قدیمی و یا نشانه ایی از وجود زندگی در آنجا باشد .

نشانه جوغن در گنج یابی

تشخیص جوغن

برای اینکه بتوانید یک جوغن را درست تشخیص بدهید باید به نکات مهمی دقت کنید . حتما باید دقت کنید که جوغن دارای حکاکی یکنواخت باشد طوری که بتوان ساخته دست انسان بودن آن را تشخیص داد . عمق جوغن ها معمولا از ۵ سانتی متر شروع و در موارد نادر تا ۳۵ سانتی متر هم میرسد . قطر جوغن ها نیز همیشه یکی نیست معمولا از ۵ سانتی متر شروع و تا ۱ متر هم دیده شده اند .

در زمان حفاری دقت کنید که ممکن است در قبری که حفاری میکنید چیزی نباشد . سعی کنید به دنبال قبر اصلی و یا حاکم باشید .

جوغن دایره ای :

جوغن دایره ایی از انواع جوغن هایی است که در ایران بسیار دیده میشود . البته به صورت طبیعی نیز وجود دارد که نباید با جوغن دست ساز اشتباه گرفت . باید دقت کنید که جوغن دستساز و بسیار منظم هستند . قبر ها در این نوع جوغن ها با فاصله کمی از جوغن قرار دارند . معمولا در فاصله ایی بین ۱ تا ۵ متری قرار دارند .

 

جوغن مثلثی :

در مورد تفسیر این جوفن نظرات مختلفی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم . مثلا اگر مثلث دارای زاویه  تیز باشد باید در جهت نوک تیز حرکت کنید در این حالت دفینه در محل سر بسته وجود دارد. اگر دارای زاویه متفاوت نبود باید در اطراف آن به دنبال نشانه متفاوت دیگری باشید .

در برخی از تمدن ها نیز به معنی ورودی یا پلمپ نیز میباشد . در آیین یهودی نیز اگر مثلث دارای اضلاع برابر باشد نشان از دفن یک فرد یهودی مهم است و معمولا دفینه دارای ارزش زیادی است .

مثلث نمادیست که طبقه کاتبان و حاکمان از آن استفاده میکردند و افراد عادی حق استفاده از آن را نداشتند و نشان از این است که فرد مهمی در آن حوالی دفن شده  و افراد مهم نیز دارای مقبره و هدایای با ارزش هستند.

 

نشانه جوغن در گنج یابی

جوغن مربعی :

در جوغن مربعی یا مستطیلی هم نظرات مختلفی وجود دارد اما نکته مهم وجود قطعی قبر میباشد . مفهوم این نشانه وجود گوردخمه و یا مزار اتاقی است .

شما از روی اندازه ابعاد این جوغن میتوانید به مفهوم آن پی ببرید . مثلا عمق ۴ الی ۵ ساتی متر به معنای قبرستان مسیحی است . اگر عمق کمتر باشد به معنای مزار یک فرمانده یا یک فرد رتبه بالا میباشد که همانطور که قبلا اشاره شد این قبر ها به صورت اتاقک یا گور دخمه میباشند .

 

برای اینکه بتوانید در گنج یابی و رسیدن به هدف موفق باشید و علاوه بر تفسیر نماد به خیال راحت بتوانید به جستجو بپردازید . شما احتیاج به یک دستگاه فلزیاب متناسب با محل کاوش دارید برای این منظور میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان آنها استفاده نمایید .

 

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره felezyabgharb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *