گور دخمه در گنج یابی

گور دخمه در گنج یابی

گور دخمه در گنج یابی : گور دخمه ها در واقع فضاهایی هستند برای خاک سپاری افراد مهم که در دل کوه و یا صخره ها کنده میشوند . در واقع به نوعی میتوان گفت نوعی آرامگاه هستند. گور دخمه ها دارای فضای بسیار بزرگی هستند . در این مکان معمولا یک تا چند قبر قرار دارد . در این گور دخمه ها علاوه بر قبر ها ، اشیا گران بها ، طلا و سکه نیز وجود دارد .

اندازه گور دخمه ها معمولا متفاوت است ممکن است از یک اتاقک کوچک تا یک سالن بزرگ باشد! در مورد قدمت این گوردخمه ها نیز کارشناسان معتقدند که به دوره ماد ها و همخامنشیان بر میگردد .

تفاوت دخمه و گور دخمه :

به این نکته توجه کنید که دخمه با گوردخمه متفاوت است . در واقع دخمه به اتاقک یا فضایی در بالای کوه یا صخره گفته میشود که جنازه در آن قرار میگرفت تا توسط حیوانات خورده شود . اما در گور دخمه اجساد دفن میشوند .

 

گور دخمه در گنج یابی

گور دخمه دوران ماد

گور دخمه هایی که از زمان مادها باقی مانده اند معمولا صاحب خاصی ندارند و گم نام هستند . حتی اشیا داخل این گور ها نیز سرقت شده اند و نمیتوان اطلاعات کاملی از گوردخمه بدست آورد .

 

گور دخمه های هخامنشیان

هخامنشیان بر خلاف ماد ها در گوردخمه های خود از نشان ها و نماد ها استفاده میکردند . گور دخمه های دوره هخامنشیان بیشتر در نقش رستم متمرکز هستند . آخرین گور دخمه ایی که باستان شناسان کشف کرده اند . به داریوش سوم برمیگردد. کارشناسان معتقد هستند نقش و نگار روی آن کامل نشده و تنها از علامت حکاکی شده پادشاه در بالای آن به این نتیجه رسیده اند .

در گور دخمه های دوره هخامنشیان معمولا از علامتی شبیه صلیب استفاده میشود که معمولا در بالای این صلیب یک نشان نقش برجسته دیده میشود . برای ساخت این گور دخمه ها معمولا بین ۷ تا ۱۰ سال زمان صرف میشده است.

 

گور دخمه بعد از هخامنشیان

بعد از هخامنشیان هم ساخت گور دخمه ادامه داشت . اما با یک تفاوت بزرگ ! بعد از هخامنشیان دیگر از نشان ها و تزئینات استفاده نشد .

 

برای اینکه بتوانید در گنج یابی و رسیدن به هدف موفق باشید و علاوه بر تفسیر نماد به خیال راحت بتوانید به جستجو بپردازید . شما احتیاج به یک دستگاه فلزیاب متناسب با محل کاوش دارید برای این منظور میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان آنها استفاده نمایید .

 

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *