چرا برای دفینه نماد میسازند؟

چرا برای دفینه نماد میسازند؟

چرا برای دفینه نماد میسازند؟ قبل از پرداختن به این سوال ابتدا باید به این مورد بررسی کنیم که چرا طلا و جواهرات و یا وسایل قیمتی خود را پنهان میکردند. دلایل زیادی برای این کار وجود داشته است اما در این مقاله به بررسی مهمترین نظرات کارشناسان در مورد این امر میپردازیم. پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

چرا برای دفینه نماد میسازند؟

دلایل مخفی کردن دفینه

خزانه دولتی

گاهی پادشاه و یا فرمانده منطقه مکانی را در کوه و یا دره انتخاب میکردند تا اموال و اشیاء حکومتی را در آن پنهان کنند. تا در موارد لزوم از آنها استفاده نمایند. معمولا در کنار این خزانه یک مقر نگهبانی وجود دارد.

ترس از غارت

در زمان جنگ و حمله دشمنان از ترس شکست و غارت شدن اموال معمولا این اموال را بیرون از شهر و در کوه های اطراف شهر مخفی میکردند. تا دست دشمنان به این اموال نرسد.

مسافرت

گاهی افراد به مسافرت های طولانی میرفتند و برای اینکه اموال خود را حفظ کنند تا در زمان بازگشت بتوانند از آنها استفاده نمایند آنها را مخفی میکردند. تا مورد استفاده دیگران قرار نگیرد.

آیین و سنت دینی

در گذشته در آیین های باستانی در زمان تدفین افراد، اموال شخصی فرد را نیز با او دفن میکردند. البته هر چه فرد از طبقه اجتماعی بالاتری برخوردار بود اشیاء دفن شده هم ارزش بیشتری داشت و هم مقدار آنها بیشتر میشد. اگر فرد دارای یک پست سیاسی یا نظامی مهم بود برای او مقبره یا اتاقک میساختند و آن اتاق را پر از گنجینه های با ارزش میکردند.

راهزن ها

گاهی راهزن ها در زمانی که اقدام غارت و دزدی اموال مردم میکردند. برای مخفی کردن اموال به دور از چشم دیگران و اینکه در زمان جابجایی این اموال را با خود حمل نکنند. آنها را مخفی میکردند. تا اگر باز هم به همان محل برگشتند از آنها استفاده نمایند.

علت قرار دادن نماد برای گنج

حال که با علل مخفی کردن اموال آشنا شدید بهتر است به علت قرار دادن نماد و نشانه برای این دفینه ها آشنا شوید. همانطور که مطلع هستید ممکن بود در برخی موارد برای بازگشت و استفاده مجدد از این اموال چندین سال طول بکشد به همین دلیل برای آنها نشانه یا نماد میگذاشتند. تا بتوانند بعدا آنها دوباره پیدا کنند.

برای نشانه گذاری از  اشکال گوناگون مانند شمایل انشان ها، حیوانات، درختان، چشمه ها و… استفاده میکردند. شما برای تفسیر این نماد ها باید با خصوصیات آن نماد آشنا باشید. به عنوان مثال مثلا ممکن است شما با نماد مار روبرو شوید. قبل از هر گونه تفسیر و برداشت شما باید دقت کنید که خصوصیات مار چیست و سپس اقدام به تفسیر نمایید. مثلا مار یک خزنده است که به سمس بودن معروف است، در نتیجه شما در مسیر خود با مواد سمی یا راه باریک و تنگ مواجه هستید. معمولا اگر از یک حیوان به عنوان نماد استفاده میکردند. معمولا به علت خصوصات آن حیوان میباشد.

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *