انواع تفکیک در فلزیاب

انواع تفکیک در فلزیاب

فلزیاب ها معمولا در ابتدا فقط کار فلزیابی انجام میدادند! اما با مرور زمان شروع به تفکیک انواع فلزات زیر خاک نیز کردند. در واقع مهندسین در طراحی و ساخت و طرز کار فلزیاب اقدام به تغییرات عمده کردند. یکی از این تغییرات که کمک بسیار شایانی به کاوشگران کرد تا در وهزینه ها و زمان صرفه جویی کنند ویژگی تفکیک میباشد. در ادامه با انواع تفکیک در فلزیاب را بررسی میکنیم.

انواع تفکیک در فلزیاب

بررسی انواع تفکیک در فلزیاب

تفکیک در فلزیاب معمولا بر طبق نظرات کارشناسان در دو گروه کلی تقسیم بندی میشود. ما به بررسی هر دو نوع تفکیک میپردازیم. البته باید در مورد انواع تفکیک در فلزیاب به این نکته توجه کنید که هیچ دستگاه فلزیابی قادر به تفکیک ۱۰۰ درصد نیست.

تفکیک آهن از غیر آهن

نوع اول و تقریبا ساده ترین نوع از انواع تفکیک فلزیاب، تفکیک فلز آهن از سایر فلزات است. در این نوع تفکیک فلزیاب فقط قادر به شناسایی و تفکیک فلز آهن از سایر فلزات است. در واقع نوع فلز زیر خاک مشخص نیست. ممکن است نقره، طلا، مس و یا مفرغ باشد. این نوع فلزیاب ها با تفکیک آهن از غیر آهنی معمولا قیمت پایین تری نسبت به بقیه دارند.

البته در تعریف این نوع تفکیک نام دیگری هم دارد که به آن تفکیک فلزات با ارزش از بی ارزش هم گفته میشود. این نوع تفکیک بیشتر در فلزیاب های نقطه زن VLF و فلزیاب اسکنر ها به کار میرود.

تفکیک طلا یا JUST GOLD

نوع دیگری هم از انواع تفکیک در فلزیاب وجود دارد که در آن فقط فلز طلا از سایر فلزات تفکیک میشود. به این صورت که شما با تنظیم فلزیاب بر بروی حالت جاست گلد میتوانید به دنبال طلا بگردید. با این کار حساسیت فلزیاب نسبت به طلا بالا رفته و با رسیدن به طلا بوق میزند. البته باید به این نکته توجه کنید که این نوع تفکیک به صورت صد در صدی نیست و ممکن است دستگاه برخی فلزات مانند فویل پاکت سیگار را به هنوان طلا تشخیص دهد.

شرکت فلزیاب غرب نیز برای تفکیک طلا یا جاست گلد فلزیاب نقطه زن کامپکسX5 را برای مشتریان خود طراحی و تولید کرده است. این فلزیاب از نوع پالسی و با یکسال گارانتی شرکتی و خدمات پس از فروش ارائه میشود. این فلزیاب دارای سه لوپ میباشد و دارای سیستم JUST GOLD نیز میباشد.

 

مشکلات و معایب انواع تفکیک در فلزیاب

  • یکی از مشکلاتی که در سیستم تفکیک وجود دارد ضعیف شدن عملکرد فلزیاب میباشد. معمولا فلزیاب در حالت تفکیک نسبت به زمانی که در حالت All Metal قرار دارد قدرت کمتری دارد. معمولا ۲۰ درصد از قدرت فلزیاب کم میشود.
  • در حالت تفکیک فلزیاب معمولا دچار خطا ۲۰ تا ۴۰ درصدی میشود.
  • اگر یک فلز با ارزش همزمان با یک فلز بی ارزش در کنار هم باشند و هر دو به یک اندازه باشند دستگاه نمیتواند در حالت تفکیک درست کار کند.
  • در برخی موارد پیش آمده است که برخی از فلزات به دور خود میدان مغناطیسی ایجاد میکنند. این میدان باعث ایجاد اختلال در کار دستگاه میشوند و دستگاه یک فلز بی ارزش را به عنوان با ارزش شناسایی کند.

مزایا سیستم تفکیک فلزات در فلزیاب

مهمترین و بهترین مزیت انواع تفکیک فلزیاب جلوگیری از اتلاف وقت و پول شما است. در واقع شما دیگر در هر مکانی اقدام به حفاری نمیکنید.

نکته مهم برای استفاده از تفکیک فلزیاب

در نتیجه گیری بهتر در زمان کاوش و استفاده از انواع تفکیک در فلزیاب بهتر است شما ابتدا با حالت همه فلزات یا ALL METAL دستگاه خود کار کنید. وقتی از وجود فلز در زیر خاک مطمئن شدید اقدام به استفاده از سیستم تفکیک نمایید. در صورتی که در فلز زیر خاک با ارزش بود اقدام به حفاری نمایید.

در زمان خرید و فروش فلزیاب دارای تفکیک بخصوص اگر فلزیاب دارای تفکیک طلا بود حتما مقداری طلا با خود ببرید و دستگاه را در حالت جاست گلد تست کنید و از کارایی تفکیک دستگاه مطمئن شوید.

 

در شرکت فلزیاب غرب سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

 

 

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *