ساروج را چگونه از بین ببریم ؟

ساروج را چگونه از بین ببریم ؟

ساروج را چگونه از بین ببریم ؟ سوالی که بسیاری از مشتریان و مخاطبین سایت ما از کارشناسان ما میپرسند. برای خرد کردن ساروج روش های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله سعی بر ارائه معتبرترین روش های برای از بین بردن ساروج داریم.

قبل ازاقدام به از بین بردن ساروج به هر روشی بهتر است ابتدا جنس ساروج مد نظر را مشخص کنیم. با مشخص کردن مواد بکار رفته در ساروج اقدام به انتخاب روش مناسب برای خرد کردن ساروج نمایید. یکی از معمول ترین روش ها برای از بین بردن ساروج استفاده از اسید ضد بتن یا ضد ساروج یا کتراک است. در ادامه به معرفی این روش میپردازیم.

شکست ساروج با کتراک :

کتراک یک ماده شیمیایی پودری شکل است، برای شکست ساروج، سنگ و یا بتن این پودر را با آب مخلوط کرده و مورد استفاده قرار میدهند. کتراک به هیچ عنوان به محیط زیست آسیب نمیزند. همچنین استفاده از این ماده بسیار آسان میباشد.

برای استفاده از کتراک ابتدا باید در سطح ساروج سوراخ هایی ایجاد کنیم، سپس کتراک آماده شده را در داخل آن قرار میدهیم. کتراک با ایجاد نیروی کششی و از طریق انبساط در داخل ساروج باعث خرد شدن آن میشود. حتما به این نکته توجه کنید که این ماده جزء مواد منفجره نیست

نکته قابل توجه این است که این ماده جزو مواد منفجره نیست و هیچ صدا و انفجاری ایجاد نمی کند. برای این کار باید بتوانیم در سطح ساروج سوراخ هایی ایجاد کنیم و کتراک ترکیب شده با آب را داخل این سوراخ ها بریزیم.

 

میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد سارج مقاله ساروج چیست؟ مطالعه نمایید.

 

ساروج را چگونه از بین ببریم ؟

 

انواع روش های تخریب ساروج

روش های تخریب ساروج

با تمام سختی که این ترکیب دارد در حال حاضر روش هایی برای از بین بردن آن کشف شده است. یکی از راهها استفاده از حلال ها برای از بین بردن مواد تشکیل دهنده آن است ولی می توان از مواد دیگری که به عنوان دشمن ساروج یاد می شوند هم استفاده کرد. در ادامه این ترکیبات بطور کامل شرح داده شده اند.

حلال ساروج

برای از بین بردن این ترکیب سرسخت که قابلیت انحلال خیلی کمی در آب دارد می توان از کلروفرم، سولفورکربن، تتراکلریدکربن، ترکیبات آروماتیک، اولفین‌ها، نفتن‌ها و متان‌ها استفاده کرد.

از بین بردن ساروج

مواد منبسط شونده مانند کتراک به عنوان دشمن ساروج ذکر شده و می توانند این ماده را تخریب کنند. این مواد در ترکیب با آب سرد طی زمان کوتاهی منبسط شده حتی سنگ ها را تخریب می کنند. قابلیت انبساط کتراک به حدی است که می توانند فشاری معادل Kg/Cm2500 و یا Mpa 5 بر دیواره های محل مورد کاربرد وارد نمایند . این میزان فشار به راحتی بلوک های سنگی یا سیمان را بدون ایجاد آلودگی صوتی و زیست محیطی تخریب می کند. بنابراین کتراک یک ساروج شکن است.

خرد کردن ساروج

روش دیگر از بین بردن این ترکیب، خردن کردن آن است که در انواع ساروج ها متفاوت است. همیشه اگر با ساختاری مواجه شدید که ترکیبات آنرا نمی شناختید باید بر اساس جهت شکل گیری آن بفهمید از کدام قسمت شروع به تخریب کنید. بدین ترتیب سخت ترین ملات بی آب آهکی ایرانی نیز قابلیت تخریب خواهد داشت.

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *