سربار یا سرمال دفینه چیست

سربار یا سرمال دفینه چیست

سربار یا سرمال دفینه چیست در گذشته برای دفینه ای که در زمین مدفون میشده از سرمال یا سربار استفاده میکردند. معمولا برای گنجینه های بزرگ و پادشاهی و یا خزانه از سربار استفاده میکردند. در قبر ها و گنجینه ای کوچک از سربار استفاده نمیشود. معمولا از سربار برای دو منظور استفاده میشده است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

سربار یا سرمال دفینه چیست

علت اسفاده از سربار در دفینه

در گذشته بر این باور بوده اند که اگر گنجینه را که دفن میکنند مورد دستبرد قراربگیرد یا یک قسمت کمی از آن سرقت شود بهتر است. به همین منظور از سربار یا سرمال استفاده میشده است. اما در کل از سربار برای دو منظور کلی استفاده میشده است:

  • برای جلوگیری از ادامه حفاری توسط حفار: زیرا یک حفار با برداشتن مقداری از طلا و یا گنجینه که در مسیر حفاری است از برداشتن ادامه ان خودداری کند. با این تصور که گنجینه همین بوده است!
  • برای نامید کردن حفار: در مسیر حفاری مقداری اشیا بی ارزش قرار میدادند تا وقتی که حفار به آن میرسد و اشیا بی ارزش را میبیند از ادامه دادن مسیر نا امید شده و حفاری را ادامه ندهد.

در زمان حفاری باید به این نکته توجه کنید که سرمال نشانه خاصی ندارد که بتوان بر مبنای آن به سربار بودن دفینه پیدا شده پی برد. اما معمولا در خمره های کوچک قرار دارد و از جنس خود بار اصلی میباشد.

تشخیص دفینه اصلی با سربار

تشخیص اینکه دفینه  یافت شده سربار میباشد و یا گنجینه اصلی احتیاج به تجربه و تخصص بسیار دارد. در صورتی که به سربار دفینه برخورد کرده اید، برای اطمینان از عدم وجود اهداف بزرگتر، محیط اطراف سربار را به شعاع ۱۵ متر با سیستم‌های گنج یاب پیشرفته مورد کاوش قرار دهید. در اکثر موارد محل قرارگیری سرمال همان راه رسیدن به هدف اصلی میباشد و با ادامه دادن حفاری در همان محل می توان به هدف بزرگتر رسید و یا به راهرو و دالان هایی خواهید رسید که شما را به سوی هدف اصلی هدایت می کند.

سربار دفینه بیشتر در دوره مادها، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان مورد استفاده قرار میگرفته است. در مورد عمق سربار هم معمولا بیشتر از ۳ متر نیست.

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *