باز کردن پلمپ غار

باز کردن پلمپ غار

باز کردن پلمپ غار: همانطور که در مقاله انواع پلمپ در گنج یابی با انواع و نحوه پلمپ کردن غارها آشنا شده اید. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه شکستن و باز کردن پلمپ غارها میپردازیم.

لازم به ذکر پلمپ غارها معمولا از نظر شکل ظاهر به سه دسته تقسیم میشوند که عبارتند از: پلمپ های مستطیلی و مربعی، پلمپ های مثلثی که به هشتی شکل هم نامیده میشوند و پلمپهای دایره ای و یا نیم دایره ای که به هلالی شکل نیز مشهورند.

تشخیص پلمپ ساروجی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود زیرا تخریب این نوع پلمپ ها دارای هزینه بسیار زیادی بوده و مدت زمان زیادی نیز به طول می انجامد و در صورت تشخیص اشتباه موجب تحمیل هزینه‌ های بسیاری به کاوش گران میگردد.

باز کردن پلمپ غار

 

روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی در گنج یابی  :

روش اول : برخی از پلمپ ها از سنگچین کاملا مشخص درست شده اند. برای باز کردن این سنگ چین ها باید از یک دیلم برای اهرم کردن لای سنگها برای جابجایی سنگ ها استفاده کرد. باید کاملا به این نکته توجه کرد که در هنگام جابجایی مراقب تله های فیزیکی باشید تا با جابجایی سنگ ها از بالای سر شما سنگی سقوط نکند.

گاهی ممکن است سنگ ها بزرگ باشند و امکان جابجایی وجود نداشته باشد در این صورت باید سنگ ها را با استفاده از ابزار هایی مانند : موتور برق، هیلتی برقی یا بنزینی، دیلم های بزرگ برای اهرم کردن، دینامیت C4 ، کتراک … خرد کرد.

روش دوم : ممکن است پلمپ ساروج باشد .در برخی موارد ساروج ها همیشه دارای یک رگه و شکاف ریز هستند که قسمت ضعیف ساروج محسوب میشوند. برای نفوذ و باز کردن پلمپ با استفاده از پتک میتوانید اقدام به ضربه زدن و تخریب ساروج نمایید .

روش سوم : برای باز کردن پلمپ میتوانید از کتراک استفاده کنید. برای این کار کافی است روی ساروج سوراخ ایجاد کنید و کتراک را داخل آن قرار دهید سپس روی آن را بپوشانید و بعد از ۲۴ ساعت کتراک حجم می آورد و باعث تخریب ساروج میشود.

روش چهارم : سوراخ کردن ساروج است با مته یا هیلتی که باعث ضعیف شدن و شکنندگی ساروج میشود و به این صورت چهار الی پنج سوراخ به دیوار ساروجی ایجاد میکنید و با پتک یک ضربه محکم به آن وارد میکنید و باعث شکستن ساروج میشوید.

 

مهم ترین نکات پس از باز کردن پلمپ غار

همچنین مهمترین نکته که پس از تخریب پلمپ با آن مواجه هستیم موارد ایمنی است هوای محبوس شده در پشت پلمپ در اثر گذر زمان و فساد مواد و وسایل موجود در مقبره آلوده شده و یا در برخی از موارد به صورت عمدی توسط مواد سمی برای جلوگیری از ورود سارقان دفینه به داخل مقبره آلوده میشود استفاده از ماسک های گاز و دستکش های ایمنی همواره توصیه میشود.

پس از باز کردن درب پلمپ برای مدتی از ورود به آن خودداری کرد تا هوای داخل پلمپ تعویض و عمل هوادهی انجام شود سپس داخل مقبره را با اسپری های مخصوص استریل کنید از دست زدن به بقایای اجساد جداً خودداری کرده قبل از انجام هر کاری از متخصصین مشورت گرفته تا دچار مشکل نشوید .

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید گنج یاب ، تعمیر فلزیاب  ،

خرید و فروش فلزیاب تصویری ، خرید و فروش فلزیاب 

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

 

 

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *