ردیاب بهتر است یا نقطه زن

ردیاب بهتر است یا نقطه زن

برای کار گنج یابی ردیاب بهتر است یا نقطه زن ؟ کدام وسیله کارایی بیشتری دارد؟ اینها نمونه از سوالاتی است که کارشناسان ما در زمان صحبت با مشتریان با آن مواجه میشوند. برای آنکه بتوانید به جواب این سوالات برسید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

در واقع عدم اگاهی از نوع کار کرد و کاربرد هر از این دو دسته از فلزیاب باعث سردرگمی افراد شده است. برای اینکه بدانید ردیاب بهتر است یا نقطه زن یا کدام برای شما کارایی دارد؟ ابتدا باید به بررسی نحوه عملکرد هر یک بپردازیم.

ردیاب بهتر است یا نقطه زن

ردیاب یا شعاع زن

همانطور که میدانید هر فلز یک یون و فرکانس مخصوص به خود را دارد. برای اینکه ما بتوانیم این فلزات را پیدا کنیم باید از طریق یک گیرنده این فرکانس ها دریافت کنیم. در واقع وسیله ایی که این کار را برای ما نجام میدهد ردیاب یا شعاع زن نام دارد. ردیاب ها انواع مختلفی دارند اما به دوسته اصلی فرکانسی و خوراک خور تقسیم میشوند.

ردیاب های خوراک خور دارای جیوه هستند، و با دادن خوراک به آنها میتوان به دنبال هدف رفت. اساس کار در این ردیاب پیدا کردن اشیایی دقیقا هم جنس خوراک. این ردیاب ها بسته به مقدار جیوه و خوراک و جنس آلیاژ بکاررفته نهایتا تا ۵۰۰ متر شعاع و ۶ متر عمق را کاوش میکنند.

در ردیاب های فرکانسی دیگر خبری از خوراک نیست، ردیاب های فرکانسی بر اساس فرکانس فلزات کار میکنند. در این فلزیاب ها فرکانس ها از قبل در این دستگاه تنظیم شده است، شما فقط در زمان روشن کردن فلز مورد نظر را انتخاب میکنید. این ردیاب ها معمولا در بهترین حالت تا شعاع ۵۰۰۰ متر و عمق ۱۵ متر میتوانند به جستجو بپردازند.

فلزیاب نقطه زن

حال که مختصری با ردیاب های و کارکرد آنها آشنا شدید، بهتر است کمی هم راجب فلزیاب های نقطه زن توضیحاتی به شما ارائه دهیم. فلزیاب های نقطه زن هم به دو دسته پالسی و VLF تقسیم میشوند. فلزیاب های نقطه زن با استفاده از یک دیسک که به خود فلزیاب متصل است اقدام به کاوش میپردازند. و اگر فلزی در زمین و در زیر دیسک قرار بگیرد دستگاه اقدام به بوق زدن میکند.

فلزیاب های نقطه زن در نوع پالسی میتوانند با استفاده کابل ۱ در ۱ تا عمق ۴ متر به جستجو بپردازند. البته در برخی از این نقطه زن ها تفکیک فلزات هم وجود دارد و شما میتوانید از صدای دستگاه و یا نشانگر عدد روی پنل نمایش به فلز مدفون در خاک پی ببرید.

اما در نهایت ردیاب بهتر است یا نقطه زن ؟

حال که مختصری با کار ردیاب و نقطه زن آشنا شدید باید به این نکته توجه کنید که در زمان استفاده از ردیاب شما به نقطه دقیق دست پیدا نمیکنید و به یک محدوده نهایت ۵ در ۵ میرسید. ردیاب و شعاع زن مناسب افرادی است که نقطه مورد نظر را نمیدانند و با این فلزیاب محدوده را در یک محیط بزرگ بدست میاورند.

زمانی که شما محدوده کار را میدانید اما به دنبال نقطه دقیق هستید از فلزیاب نقطه زن استفاده مینمایید. با توجه به این توضیحات اکنون دیگر میتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

طبق نظر کارشناسان شما اگر محدوده مورد نظر برای کاوش مطمئن هستید و فقط نقطه دقیق را نمیدانید باید از نقطه زن استفاده نمایید. اما اگر در یک محیط بزرگ هستید و حتی محدوده را هم نمیدانید باید از ردیاب و شعاع زن استفاده نمایید. البته بعد از بدست آوردن محدوده نیاز به یک نقطه زن دارید تا نقطه دقیق را بدست آورید.

البته اگرمیخواهید کار شما بی نقص باشد و با خیال راحت به کاوش بپردازید بهترین راه این است تا هر دو دستگاه را با هم درکنار هم داشته باشید. شما میتوانید از طریق لینک های زیر با دستگاه های فلزیاب موجود در فلزیاب غرب آشنا شوید. در صورت تمایل میتوانید با شماره ۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰ تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده نمایید.

فلزیاب نقطه زن

ردیاب و شعاع زن

 

 

خدمات پس از فروش شرکت فلزیاب غرب :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شماره تلفن جهت مشاوره رایگان خرید و فروش فلزیاب 

۰۹۳۰۳۵۸۰۰۸۰  – ۰۹۳۸۳۰۰۸۵۳۸

همچنین لینک های زیر را ملاحظه نمایید:

خرید فلزیاب ، خرید و فروش فلزیاب ، تعمیر فلزیاب  ،

همچنین از طریق راه های زیر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناس خرید و فروش فلزیاب تلگرام

اینستاگرام فلزیاب غرب

درباره شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *